ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE W PRZEDSZKOLU
W ROKU SZKOLNYM 2015/2016
Bajkoterapia – Żabki, Aldona Hinc
Zajęcia Bajkoterapii pomogą dzieciom w przezwyciężeniu lęków związanych z różnymi sytuacjami. Podczas koła zainteresowań wykorzystany zostanie odpowiednio dobrany tekst. Dzięki temu w psychice dziecka pojawi się pozytywne myślenie, dzieci zaczną rozumieć swoje uczucia, ich przejawy, a także przyczyny. Bajki terapeutyczne pokazują jak trzeba sobie radzić i przedstawiają pewne wzorce postępowania. Sprawiają, że dzieci zaczynają rozumieć świat, w którym żyją, przestają czuć się samotnie. Zajęcia bajkoterapii odbywać się będą dwa razy w miesiącu.
Obieżyświat – Żabki, Ewa Jagielska
Celem koła jest przybliżenie tradycji, języka, obyczajów innych narodowości, nazywanie ludzi różnych ras, określanie miejsc ich zamieszkania, warunków klimatycznych, w jakich żyją, poznawanie zwyczajów ludzi różnych ras (ubiór, mieszkanie) − zwracanie uwagi na zabawy dzieci z różnych regionów świata. Szanowanie odrębności narodowych, etnicznych, językowych ludzi innych ras (zwracanie uwagi na równość praw wszystkich ludzi). Poznawanie modelu kuli ziemskiej – globusa: wskazywanie kontynentów, oceanów, mórz.
Mały Ekolog – Biedronki, Dorota Formela
W czasie zajęć koła zainteresowań dzieci będą poznawały motywy i sposoby ochrony środowiska. W czasie tych zajęć nastąpi również u dzieci kształtowanie emocjonalnego stosunku do określonych zjawisk i obiektów w środowisku człowieka. Wyrabianie umiejętności dostrzegania zjawisk w ekosystemach, przewidywania i oceny pewnych następstw obserwowanych zjawisk przyrodniczych i czynów człowieka. Formowanie i umacnianie pozytywnych przekonań wobec określonych zjawisk i obiektów przyrodniczych, a także względem czynów podejmowanych przez ludzi.
Zajęcia plastyczne – Biedronki, Daria Żebrowska
Twórczość plastyczna jest jedną z ważniejszych form działalności dziecka w wieku przedszkolnym. Dzięki plastyce dziecko nie tylko pobudza i wyraża swoje myśli i emocje ale również zaspakaja potrzebę ekspresji. Jednym z wielu zadań przedszkola jest stymulowanie rozwoju takich zdolności dzieci, dzięki którym kształtują one swoją osobowość, zwiększając tym samym szansę powodzenia w szkole i w życiu. Sama lubię rysować, malować, więc postanowiłam skonstruować plan zajęć dodatkowych, w którym grupa dzieci będzie mogła rozwijać swoje uzdolnienia i zainteresowania.
Kółko naukowe – Pszczółki, Natalia Mularczyk
"Kółko naukowe" ma na celu rozbudzać wśród dzieci zainteresowanie nauką i jej różnymi dziedzinami oraz aktywizywać ciekawość i aktywność poznawczą. Na zajęciach będziemy stawiać i rozwiązywac problemy, dostrzegać związki między przyczyną a skutkiem oraz wzbogacać słownictwo o nowe pojecia z różnych dziedzin nauki, a wszystko to poprzez zabawę, doświadczenia i prezentacje.
Mały podróżnik – Pszczółki, Adriana Nowicka
„Przed latami, przed dawnymi…
za górami, za lasami, za siedmioma rzekami…”.
Wszyscy lubimy baśnie, bajki i legendy dlatego na zajęciach Kółka Podróżniczego – z baśnią i legendą przez Polskę, będziemy przemierzać nasz kraj poznając znane i mniej znane legendy ,bajki i baśnie dotyczące wybranych miast. Poznamy zabytki oraz ciekawostki związane z danym miastem. Dowiemy się, gdzie leżą poszczególne miasta, jakie są tam warunki przyrodnicze, poznamy niektóre stroje ludowe oraz dowiemy się np. kim był Kopernik. Zajęcia będą się odbywały 2 razy w miesiącu.
Podsumowaniem realizacji zajęć kółka podróżniczego będą prace plastyczne dzieci związane z omawianym tematem.
Mały informatyk "Bawię się i uczę" – Mrówki, Joanna Kraus
Wprowadzenie dzieci 5-letnich
w świat technologii komunikacyjno – informacyjnej
-
przygotowanie do życia w społeczeństwie informacyjnym,
-
rozwijanie umiejętności właściwego korzystania ze sprzętu komputerowego,
-
wdrażanie do przestrzegania zasad bezpiecznego i higienicznego użytkowania komputera,
-
rozwijanie aktywności poznawczej dziecka,
-
spełnienie oczekiwań przedszkolaków.
Mole Książkowe – Motylki, Sylwia Bajerska
Założenia Kółka „Mole książkowe”:
- Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci pięcioletnich
- przygotowanie przedszkolaków do roli czytelnika,
Cele ogólne:
- rozwijanie umiejętności odbioru i przeżywania słuchanych utworów literackich
- uwrażliwianie na piękno słowa pisanego
- przygotowanie do nauki czytania