KADRA  PUBLICZNEGO PRZEDSZKOLA W BORKOWIE

 


 mgr Marta Dębska

 

Jestem nauczycielem z wykształcenia i z wyboru. Praca z dziećmi sprawia mi wiele satysfakcji. Przedszkole jest dla mnie miejscem pełnym wyzwań,  gdzie każdy dzień jest szansą na przeżycie  czegoś nowego. Wierzę w to iż dzieci poprzez zabawę i poznawanie świata rozwijają własną osobowość. Moje zawodowe motto oddaje myśl Konfucjusza: "Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi działać - a zrozumiem i rozwinę skrzydła".


mgr Monika Dulęba

 

Ukończyłam studia licencjackie na Uniwersytecie Warmińsko - Mazurskim w Olsztynie, na kierunku Pedagogika, specjalność: Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna oraz studia magisterskie na Uniwersytecie Gdańskim, na kierunku Pedagogika, specjalność: Pedagogika szkoły.

Moją największą pasją jest muzyka. Zawodowo zajmuję się śpiewem i grą w zespołach wokalno - instrumentalnych. W pracy z dziećmi staram się jak najczęściej łączyć poszczególne edukacje z edukacją muzyczną. Wspólny śpiew i gra na instrumentach są dla dzieci radosnym przeżyciem, a radość i uśmiech dziecka są dla mnie największą motywacją do pracy. Pomimo swojego wykształcenia uważam, że uczę się nadal - każdego dnia, kiedy wraz z dziećmi odkrywam na nowo otaczający nas świat. Tym twierdzeniem kieruję się w swojej pracy - Dzieci są w stanie nas wiele nauczyć.


 mgr Dorota Formela

 

Jestem absolwentką Akademii Pomorskiej w Słupsku, gdzie studiowałam na kierunku "Edukacja Wczesnoszkolna i Przedszkolna z Terapią Pedagogiczną" oraz absolwentką Uniwersytetu Gdańskiego. W pracy z dziećmi oraz w życiu osobistym kieruję się jedną prostą zasadą "traktuj innych tak jak sam chciałbyś być traktowany oraz jakbyś chciał żeby byli traktowani Twoi bliscy". Szybko nawiązuję kontakt z dziećmi oraz dobrze się z nimi porozumiewam ponieważ sama w głębi duszy jestem nadal dzieckiem;)


mgr Aldona Hinc

Praca z dziećmi przynosi mi wiele radości i satysfakcji. Do każdego dziecka podchodzę indywidualnie, biorąc pod uwagę jego potrzeby, możliwości i zainteresowania. Uważam, że jestem genetycznie „skazana” na zawód nauczyciela, gdyż cała moja rodzina to pedagodzy;) Jestem zwolenniczką metody Marii Montessori, od której powstało motto: „Pomóż mi zrobić to samemu”.

Prywatnie jestem mamą Piotrka i żoną mojego męża;) Zainteresowania: literatura i sztuka, podróże, psychologia.


 mgr Patrycja Jeske

 

Z wykształcenia jestem pedagogiem edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.

Cieszy mnie wspólne odkrywanie z dziećmi tego, co nowe i nieznane. Nie jestem nauczycielem z zawodu, lecz z powołania. Praca z dziećmi daje mi dużo radości i satysfakcji. Jestem pełna energii (niezdiagnozowane ADHD ;), ciekawych pomysłów nakierowanych na rozwój kreatywności i indywidualnych zdolności każdego dziecka. Z łatwością nawiązuję kontakt ze swoimi wychowankami, umiejętnie łącząc opiekuńczość z wymaganiami edukacyjnymi. Prywatnie jestem mamą dwójki dzieci: Cezarego i Zuzanny. Każdą wolną chwilę staram się spędzać z rodziną, podróżując i odkrywając piękno otaczającego nas świata. Interesują mnie również języki obce, w szczególności język niemiecki.


 mgr Barbara Klimko

 

Wychowawca /anglista w grupie 4 latki. Ukończyłam Gdańską Wyższą Szkołę Humanistyczną na kierunku Wczesna Edukacja z Nauczaniem Języka Angielskiego oraz Resocjalizację z Elementami Profilaktyki i Opieki. Praca z dziećmi daje mi satysfakcję i poczucie spełnienia. Cieszę się, że mogę być przewodnikiem, kompanem w drodze do poznania otaczającego świata. W stu procentach zgadzam się z pedagogiką Korczaka, którego jestem wielką fanką. Moje motto to: Wychowawca, który nie wtłacza, a wyzwala, nie ciągnie, a wznosi, nie ugniata, a kształtuje, nie dyktuje, a uczy, nie żąda, a zapytuje, przeżyje wraz z dzieckiem wiele natchnionych chwil(...) Prywatnie jestem mamą cudownych bliźniąt :)


 mgr Magdalena Kozakowska

 

Jestem absolwentką studiów o specjalności wczesna edukacja z logopedią oraz wczesna edukacja z diagnozą i ewaluacją oświatową. W swojej pracy staram się być przewodnikiem na pierwszym - najważniejszym etapie edukacyjnym w życiu każdego dziecka. Dążę do tego, aby wspólne poznawanie i doświadczanie otaczającego nas świata było przyjemnością oraz doskonałą zabawą. Uśmiech dziecka i radość z pobytu w przedszkolu są dla mnie najlepszą nagrodą za cały trud wkładany w wykonywaną pracę :)


 mgr Joanna Kraus

 

Wybrałam  zawód nauczyciela  świadomie.  Ogromny wpływ na moją decyzję mieli moi nauczyciele, którzy nie ograniczali mojej wolności, mieli pasje i "zarażali". Pierwsi już w przedszkolu. Czuję ,że należę do tego grona ludzi ,którym bliskie są słowa cudownego pedagoga Marii Grzegorzewskiej ."Poza przygotowaniem zawodowym człowieka, poza jego wykształceniem, najkorzystniejszą, najbardziej podstawową i decydującą wartością w jego życiu jest jego CZŁOWIECZEŃSTWO" W moim odczuciu to prawdziwość i naturalność w kontaktach z drugim człowiekiem, pozycja partnera, obdarzenie dziecka zaufaniem i zapewnienie mu przestrzeni wolności do podjęcia własnej aktywności .

Specyfika pierwszego poziomu edukacji sprzyja zaistnieniu  wychowania  pojmowanego przeze mnie jako  poznanie podczas spotkania w podróży:). niepowtarzalnego spotkania nauczyciela i dziecka w przedszkolu  motywującego  do poszukiwania nowych  rozwiązań, pomysłów oraz wyzwań związanych z nauczaniem najmłodszych, dającego radość i spełnienie w kolorach tęczy:)


 mgr Magdalena Lubiejewska

 

Swoją przygodę z praca w przedszkolu rozpoczęłam w 2007 roku. Od zawsze chciałam pracować z dziećmi i dla dzieci. W swojej pracy kieruję się przede wszystkim miłością do nich. Stwarzam im bezpieczną atmosferę, pełną szacunku i akceptacji, tak aby każdy czuł się ważny i potrzebny. Dokładam wszelkich starań aby odkrywać dziecięce potencjały i stwarzać warunki do wszechstronnego i harmonijnego rozwoju .

Z wykształcenia jestem absolwentką 5 letnich studiów magisterskich o kierunku pedagogicznym i specjalności: wczesnoszkolna edukacja zintegrowana z pedagogiką przedszkolną i psychologią szkolną.

W wolnym czasie lubię czytać i aktywnie spędzać czas na świeżym powietrzu. Prywatnie jestem mamą dwójki wspaniałych dzieci Hani i Pawełka.


  mgr Ania Markuszewska

 

Nauczycielem w gwarnych ulach jestem od 2008 r. Nie wyobrażam sobie dnia bez bzyczących dźwięcznie, poszukujących nektaru we wszystkim co robią, pracowitych pszczółek. W naszym ulu zawsze dużo się dzieje, gdyż moja energia i energia małych bzyków kumuluje się. Nie potrafimy usiedzieć na miejscu, bo nasze skrzydełka są w ciągłym ruchu, dlatego na naszych zajęciach zdobywamy wiedzę czasem w nietypowy sposób. Jednakże mamy zasady, których przestrzegamy i szanujemy się nawzajem. W pomaganiu zdobywania wiedzy młodym pszczołom i wyzwalaniu ich mądrości kieruję się przesłankami wielu mądrych pedagogów, gdyż każda pedagogika ma coś, co warto wykorzystać w pracy z pszczołami. Oto kilka przesłanek:

Janusz Korczak:

  • „Dziecko jest pergaminem szczelnie zapisanym drobnymi hieroglifami, których część tylko zdołasz odczytać, a niektóre potrafisz wytrzeć lub tylko zakreślić i własną zapełnisz treścią”.
  • „Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz. Jeśli nie wie – wytłumacz. Jeśli nie może – pomóż”.
  • „Jeśli umiecie diagnozować radość dziecka i jej natężenie, musicie dostrzec, że najwyższa jest radość z pokonanej trudności, osiągniętego celu, odkrytej tajemnicy. Radość triumfu i szczęście samodzielności, opanowania i władania”.

Maria Montessori:

  • „Największą oznaką sukcesu dla nauczyciela … jest bycie zdolnym, by powiedzieć: ‚Te dzieci pracują jak gdybym nie istniała’."
  • „Czego dziecko nie jest w stanie samo zrobić, musimy mu to dokładnie pokazać. Nie możemy dawać zbytecznej pomocy, ale też nie zaniechamy tej koniecznej.”

 


 mgr Anna Nadratowska

 

„Dziecko może nauczyć dorosłych trzech rzeczy: cieszyć się bez powodu, być ciągle czymś zajętym i domagać się – ze wszystkich sił – tego, czego pragnie.”

Jestem pedagogiem z wykształcenia i zamiłowania. Posiadam pełne kwalifikacje oraz przygotowanie do pracy z dziećmi. W swojej pracy staram się  wykorzystywać wszelkie swoje uzdolnienia,  zamiłowania oraz wiedzę nabytą podczas studiów.  Poprzez różnorodne formy pracy  rozbudzam w najmłodszych ciekawość otaczającego ich świata oraz zachwyt nad jego pięknem. Prywatnie jestem Żoną, Mamą i po prostu sobą.


mgr Kalina Ochocińska

 

Jestem absolwentką studiów na kierunku pedagogika wczesnoszkolna i terapia pedagogiczna. Doświadczenie pedagogiczne zdobyłam pracując jako nauczyciel od 2013 roku. Praca z przedszkolakami daje mi wiele satysfakcji. Dokładam największych starań, by swoimi zajęciami przyczynić się do lepszego startu naszych dzieci w szkole. Fascynuję się edukacją matematyczną prowadzoną na podstawie programu "Dziecięca matematyka" autorstwa Edyty Gruszczyk- Kolczyńskiej oraz Ewy Zielińskiej. Nie wyobrażam sobie być w innym miejscu niż jestem obecnie.


 mgr Ewelina Szarmach-Pomaska

 

Ukończyłam studia na kierunku Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza oraz Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna. Obecnie studiuję na kierunku Diagnoza i terapia pedagogiczna. Od ponad 20 lat tańczę i śpiewam  w Zespole Pieśni i Tańca "Gdańsk". Swoją pasją do polskiej kultury i tradycji staram się zarazić moje przedszkolaki. Chciałabym aby w przyszłości każdy z moich wychowanków mógł powiedzieć tak jak Robert Fulghum "Wszystkiego, co naprawdę powinienem wiedzieć, nauczyłem się w przedszkolu - o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać, myśleć, marzyć i wyobrażać sobie lepszy świat ..."


 mgr Jolanta Zarzycka

 

Jolanta Zarzycka mgr psychologii, oligofrenopedagog, nauczyciel mianowany. Ukończyłam również studia podyplomowe z zakresu psychologii klinicznej na Gdańskim Uniwersytecie Medycznym. Od 10 lat pracuję z dziećmi i młodzieżą,  od 3 lat jestem psychologiem w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Borkowie. Psychologia to moja pasja, natomiast praca z dziećmi to dla mnie czysta przyjemność. 


 mgr Daria Żebrowska

 

Daria Żebrowska - nauczyciel wychowawca grupy „Pszczółki”. Pracuję w tej placówce od 28 lat. Posiadam wykształcenie wyższe pedagogiczne na kierunku Pedagogika Przedszkolna i wczesnoszkolna. Ukończyłam liczne kursy i szkolenia, co znacznie wzbogaciło moją wiedzę i kreatywność w pracy z dziećmi. W dzieciach najbardziej lubię to, że są zaskakujące, zadziwiające i nieprzewidywalne zabaw. Z entuzjazmem i pomysłowością uczę najmłodsze pociechy otaczającego ich świata.

Czytany 7470 razy

Dodatkowe informacje