KADRA PUBLICZNEGO PRZEDSZKOLA W BORKOWIE


mgr Marta Dębska

Jestem nauczycielem z wykształcenia i z wyboru. Praca z dziećmi sprawia mi wiele satysfakcji. Przedszkole jest dla mnie miejscem pełnym wyzwań, gdzie każdy dzień jest szansą na przeżycie czegoś nowego. Wierzę w to iż dzieci poprzez zabawę i poznawanie świata rozwijają własną osobowość. Moje zawodowe motto oddaje myśl Konfucjusza: "Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi działać - a zrozumiem i rozwinę skrzydła".



mgr Dorota Formela

Jestem absolwentką Akademii Pomorskiej w Słupsku, gdzie studiowałam na kierunku "Edukacja Wczesnoszkolna i Przedszkolna z Terapią Pedagogiczną" oraz absolwentką Uniwersytetu Gdańskiego. W pracy z dziećmi oraz w życiu osobistym kieruję się jedną prostą zasadą "traktuj innych tak jak sam chciałbyś być traktowany oraz jakbyś chciał żeby byli traktowani Twoi bliscy". Szybko nawiązuję kontakt z dziećmi oraz dobrze się z nimi porozumiewam ponieważ sama w głębi duszy jestem nadal dzieckiem;)


mgr Aldona Hinc

Praca z dziećmi przynosi mi wiele radości i satysfakcji. Do każdego dziecka podchodzę indywidualnie, biorąc pod uwagę jego potrzeby, możliwości i zainteresowania. Uważam, że jestem genetycznie „skazana” na zawód nauczyciela, gdyż cała moja rodzina to pedagodzy;) Jestem zwolenniczką metody Marii Montessori, od której powstało motto: „Pomóż mi zrobić to samemu”.

Prywatnie jestem mamą Piotrka i żoną mojego męża;) Zainteresowania: literatura i sztuka, podróże, psychologia.


mgr Patrycja Jeske

Z wykształcenia jestem pedagogiem edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.

Cieszy mnie wspólne odkrywanie z dziećmi tego, co nowe i nieznane. Nie jestem nauczycielem z zawodu, lecz z powołania. Praca z dziećmi daje mi dużo radości i satysfakcji. Jestem pełna energii (niezdiagnozowane ADHD ;), ciekawych pomysłów nakierowanych na rozwój kreatywności i indywidualnych zdolności każdego dziecka. Z łatwością nawiązuję kontakt ze swoimi wychowankami, umiejętnie łącząc opiekuńczość z wymaganiami edukacyjnymi. Prywatnie jestem mamą dwójki dzieci: Cezarego i Zuzanny. Każdą wolną chwilę staram się spędzać z rodziną, podróżując i odkrywając piękno otaczającego nas świata. Interesują mnie również języki obce, w szczególności język niemiecki.



mgr Joanna Kraus

Wybrałam zawód nauczyciela świadomie. Ogromny wpływ na moją decyzję mieli moi nauczyciele, którzy nie ograniczali mojej wolności, mieli pasje i "zarażali". Pierwsi już w przedszkolu. Czuję ,że należę do tego grona ludzi ,którym bliskie są słowa cudownego pedagoga Marii Grzegorzewskiej ."Poza przygotowaniem zawodowym człowieka, poza jego wykształceniem, najkorzystniejszą, najbardziej podstawową i decydującą wartością w jego życiu jest jego CZŁOWIECZEŃSTWO" W moim odczuciu to prawdziwość i naturalność w kontaktach z drugim człowiekiem, pozycja partnera, obdarzenie dziecka zaufaniem i zapewnienie mu przestrzeni wolności do podjęcia własnej aktywności .

Specyfika pierwszego poziomu edukacji sprzyja zaistnieniu wychowania pojmowanego przeze mnie jako poznanie podczas spotkania w podróży:). niepowtarzalnego spotkania nauczyciela i dziecka w przedszkolu motywującego do poszukiwania nowych rozwiązań, pomysłów oraz wyzwań związanych z nauczaniem najmłodszych, dającego radość i spełnienie w kolorach tęczy:)


mgr Magdalena Lubiejewska

Swoją przygodę z praca w przedszkolu rozpoczęłam w 2007 roku. Od zawsze chciałam pracować z dziećmi i dla dzieci. W swojej pracy kieruję się przede wszystkim miłością do nich. Stwarzam im bezpieczną atmosferę, pełną szacunku i akceptacji, tak aby każdy czuł się ważny i potrzebny. Dokładam wszelkich starań aby odkrywać dziecięce potencjały i stwarzać warunki do wszechstronnego i harmonijnego rozwoju .

Z wykształcenia jestem absolwentką 5 letnich studiów magisterskich o kierunku pedagogicznym i specjalności: wczesnoszkolna edukacja zintegrowana z pedagogiką przedszkolną i psychologią szkolną.

W wolnym czasie lubię czytać i aktywnie spędzać czas na świeżym powietrzu. Prywatnie jestem mamą dwójki wspaniałych dzieci Hani i Pawełka.


mgr Ania Markuszewska

Nauczycielem w gwarnych ulach jestem od 2008 r. Nie wyobrażam sobie dnia bez bzyczących dźwięcznie, poszukujących nektaru we wszystkim co robią, pracowitych pszczółek. W naszym ulu zawsze dużo się dzieje, gdyż moja energia i energia małych bzyków kumuluje się. Nie potrafimy usiedzieć na miejscu, bo nasze skrzydełka są w ciągłym ruchu, dlatego na naszych zajęciach zdobywamy wiedzę czasem w nietypowy sposób. Jednakże mamy zasady, których przestrzegamy i szanujemy się nawzajem. W pomaganiu zdobywania wiedzy młodym pszczołom i wyzwalaniu ich mądrości kieruję się przesłankami wielu mądrych pedagogów, gdyż każda pedagogika ma coś, co warto wykorzystać w pracy z pszczołami. Oto kilka przesłanek:

Janusz Korczak:

  • „Dziecko jest pergaminem szczelnie zapisanym drobnymi hieroglifami, których część tylko zdołasz odczytać, a niektóre potrafisz wytrzeć lub tylko zakreślić i własną zapełnisz treścią”.
  • „Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz. Jeśli nie wie – wytłumacz. Jeśli nie może – pomóż”.
  • „Jeśli umiecie diagnozować radość dziecka i jej natężenie, musicie dostrzec, że najwyższa jest radość z pokonanej trudności, osiągniętego celu, odkrytej tajemnicy. Radość triumfu i szczęście samodzielności, opanowania i władania”.

Maria Montessori:

  • „Największą oznaką sukcesu dla nauczyciela … jest bycie zdolnym, by powiedzieć: ‚Te dzieci pracują jak gdybym nie istniała’."
  • „Czego dziecko nie jest w stanie samo zrobić, musimy mu to dokładnie pokazać. Nie możemy dawać zbytecznej pomocy, ale też nie zaniechamy tej koniecznej.”

mgr Anna Nadratowska

„Dziecko może nauczyć dorosłych trzech rzeczy: cieszyć się bez powodu, być ciągle czymś zajętym i domagać się – ze wszystkich sił – tego, czego pragnie.”

Jestem pedagogiem z wykształcenia i zamiłowania. Posiadam pełne kwalifikacje oraz przygotowanie do pracy z dziećmi. W swojej pracy staram się wykorzystywać wszelkie swoje uzdolnienia, zamiłowania oraz wiedzę nabytą podczas studiów. Poprzez różnorodne formy pracy rozbudzam w najmłodszych ciekawość otaczającego ich świata oraz zachwyt nad jego pięknem. Prywatnie jestem Żoną, Mamą i po prostu sobą.


mgr Kalina Ochocińska

Jestem absolwentką studiów na kierunku pedagogika wczesnoszkolna i terapia pedagogiczna. Doświadczenie pedagogiczne zdobyłam pracując jako nauczyciel od 2013 roku. Praca z przedszkolakami daje mi wiele satysfakcji. Dokładam największych starań, by swoimi zajęciami przyczynić się do lepszego startu naszych dzieci w szkole. Fascynuję się edukacją matematyczną prowadzoną na podstawie programu "Dziecięca matematyka" autorstwa Edyty Gruszczyk- Kolczyńskiej oraz Ewy Zielińskiej. Nie wyobrażam sobie być w innym miejscu niż jestem obecnie.


mgr Ewelina Szarmach-Pomaska

Ukończyłam studia na kierunku Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza oraz Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna. Obecnie studiuję na kierunku Diagnoza i terapia pedagogiczna. Od ponad 20 lat tańczę i śpiewam w Zespole Pieśni i Tańca "Gdańsk". Swoją pasją do polskiej kultury i tradycji staram się zarazić moje przedszkolaki. Chciałabym aby w przyszłości każdy z moich wychowanków mógł powiedzieć tak jak Robert Fulghum "Wszystkiego, co naprawdę powinienem wiedzieć, nauczyłem się w przedszkolu - o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać, myśleć, marzyć i wyobrażać sobie lepszy świat ..."


mgr Jolanta Zarzycka

Jolanta Zarzycka mgr psychologii, oligofrenopedagog, nauczyciel mianowany. Ukończyłam również studia podyplomowe z zakresu psychologii klinicznej na Gdańskim Uniwersytecie Medycznym. Od 12 lat pracuję z dziećmi i młodzieżą, od 5 lat jestem psychologiem w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Borkowie. Psychologia to moja pasja, natomiast praca z dziećmi to dla mnie czysta przyjemność.


mgr Daria Żebrowska

Daria Żebrowska - nauczyciel wychowawca grupy „Sówki" . Pracuję w tej placówce od 29 lat. Posiadam wykształcenie wyższe pedagogiczne na kierunku Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna. Ukończyłam liczne kursy i szkolenia, co znacznie wzbogaciło moją wiedzę i kreatywność w pracy z dziećmi. W dzieciach najbardziej lubię to, że są zaskakujące, zadziwiające i nieprzewidywalne w zabawie. Z entuzjazmem uczę najmłodsze pociechy otaczającego ich świata.


mgr Beata Łopuska

Ukończyłam studia I stopnia na kierunku Pedagogika o specjalności: edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna z logopedią oraz II stopnia na kierunku Pedagogika specjalna o specjalności: wczesne wspomaganie rozwoju.

Praca z dziećmi była moim marzeniem od czasów dzieciństwa. Zawód nauczyciela wykonuję z ogromną przyjemnością. Czas spędzany z dziećmi to moje hobby, któremu w pełni się oddaję. Największy nacisk w swojej pracy kładę na wszechstronny rozwój swoich wychowanków, który jest tak ważny na pierwszym etapie edukacyjnym. Dbam o to, aby każde dziecko czuło się bezpiecznie i swobodnie a poprzez zabawę i poznawanie świata odkrywało swoje talenty i zainteresowania. Moim atutem jest łatwość nawiązywania kontaktów z dziećmi. Praca w przedszkolu daje mi ogromną dawkę satysfakcji, dzięki której czuję, że robię to, co jest dla mnie naprawdę najważniejsze.


mgr Katarzyna Gmerek


Jestem absolwentką Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy na kierunku Pedagogika wczesnoszkolna i wychowanie muzyczne oraz Uniwersytetu Gdańskiego na kierunku Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z niepełnosprawnością. Jako nauczyciel wychowania przedszkolnego pracuję od 2011 roku. Praca z dziećmi jest nie lada wyzwaniem, jednak daje mi ogromną satysfakcję i radość. Dużo uwagi poświęcam na to, by moi podopieczni uczyli się wzajemnej życzliwości i szacunku. W swojej pracy staram się rozwijać zainteresowania i pasje dzieci, pokazywać piękno otaczającego świata, umożliwiać wszechstronny rozwój.


mgr Katarzyna Szczodorwska


Czasami żartuję, że nie szukałam powołania - to ono znalazło mnie, za co jestem mu dozgonnie wdzięczna. W nauczaniu dzieci odnalazłam wielką satysfakcję z tego, co robię. W bezpośrednim kontakcie z dziećmi ważne jest dla mnie to, by czuły się komfortowo i bezpiecznie. Staram się sprostać ich potrzebom. Przykładam bardzo dużą wagę do indywidualnego podejścia oraz budowania relacji opartych na wzajemnym szacunku.

Studiowałam na Uniwersytecie Gdańskim na kierunku pedagogika specjalna, jestem również absolwentką Gdańskiej Wyższej Szkoły Humanistycznej, gdzie ukończyłam edukację wczesnoszkolną i przedszkolną z kształceniem integracyjnym.

W roku szkolnym 2017/2018
w naszej szkole realizujemy programy i projekty edukacyjne

ZOBACZ

PLANY LEKCJI

PLAN LEKCJI - KL. I
aktualizacja w dniu 10.10.2017

PLAN LEKCJI - KL. II - III
aktualizacja w dniu 10.10.2017

PLAN LEKCJI - KL. IV - VI
aktualizacja w dniu 10.10.2017

BIP
DZIENNIK ELEKTRONICZNY
GALERIA
EPUAP