PROJEKTY W PRZEDSZKOLU W ROKU SZKOLNYM 2018/2019

„Cała Polska czyta dzieciom”- koordynator Sylwia Bajerska

Wczesne dzieciństwo jest wyznaczonym przez ewolucję, krytycznym czasem na naukę języka. Braków wyniesionych z tego okresu zwykle nie da się nadrobić.

Dlatego nauczenie dzieci poprawnego, bogatego i pięknego języka oraz swobody w posługiwaniu się nim, jest jednym z najważniejszych powinności dorosłych wobec najmłodszych i darów, jakie możemy im przekazać. To prawdziwa przepustka do lepszego życia.
Wprowadzając codzienne czytanie, przedszkole może pomóc dzieciom w dobrym, a może nawet w doskonałym opanowaniu ojczystego języka.

Dzieci uczą się języka, gdy wyraźnie słyszą poprawny język, gdy widzą dorosłego, który do nich mówi lub im czyta, gdy wielokrotnie słyszą te same zdania i teksty, gdy mają okazję do zadawania pytań i do mówienia. Dlatego telewizja i komputer nie są dobrymi nauczycielami języka.

Codzienne głośne czytanie przez dorosłego jest niezwykle skutecznym sposobem zbudowania bogatego zasobu słów, nauczenia - bez żadnych formalnych lekcji i ćwiczeń - poprawnej gramatyki i składni, a także doskonalenia mowy. Dziecku, któremu codziennie wyraźnie czytamy i dużo z nim rozmawiamy, nie będą potrzebni logopedzi i żmudne ćwiczenia wymowy. Czytanie dziecku to także najskuteczniejszy sposób wychowania człowieka z wyobraźnią, samodzielnie myślącego i mądrego, który będzie umiał sobie radzić ze zmianami w życiu.


„ Ogródek w różnych porach roku”- koordynatorzy Dorota Formela,Anna Nadratowska,Daria Żebrowska

Dzieci najlepiej poznają przyrodę poprzez własne działania i eksperymentowanie, a samodzielnie odkrywając tajniki przyrody gromadzą nowe doświadczenia. Chciałybyśmy, aby nasz „nowy” ogródek stał się miejscem, gdzie dzieci będą mogły podziwiać piękno przyrody. Chcemy stworzyć ogródek, w którym będą mogły uprawiać warzywa, kwiaty i zioła. Zajęcia i prace ogrodnicze w ogródku będą dla dzieci najciekawszą lekcją przyrody. Poznają potrzeby roślin i ich rozwój od nasiona do owocu. Pielęgnacja roślin nauczy dzieci odpowiedzialności.



Projekty, akcje, programy wewnętrzne opracowane przez naszych nauczycieli i realizowane w przedszkolu

Lp.

Tytuł projektu, akcji, programu

Czas realizacji

Uczestnicy

grupa

1.

“Ogródek w czterech porach roku - kontynuacja”

wrzesień/czerwiec

gr. Jagódki i gr. Sówki

2.

“Święto drzewa”

październik- listopad

Biedronki

3.

Poznajemy Polskę na pocztówkach

wrzesień - czerwiec

Biedronki

4.

Bezpieczny przedszkolak

wrzesień - czerwiec

6-latki (wszystkie grupy)

5.

Przedszkolak i emocje

październik-maj

Pszczółki i Żabki

6.

Z muzyką i tańcem przez Polskę

październik-maj

Pszczółki

7.

Zdrowe Przedszkolaki

październik-czerwiec

Żabki

Poziomki

8.

Emocje pełne niespodzianek

styczeń-czerwiec

Krasnoludki

9.

“Kulturalny Przedszkolak”- cykl zajęć

październik -

czerwiec

wszystkie grupy

10.

Spotkanie z autorką książek dla dzieci Izabelą Michta

kwiecień/maj

wszystkie grupy

11.

Warsztaty-wspomaganie rozwoju komunikacji i emocji.

listopad 2018- marzec 2019

Żabki

W roku szkolnym 2017/2018
w naszej szkole realizujemy programy i projekty edukacyjne

ZOBACZ

PLANY LEKCJI

PLAN LEKCJI - KL. I-III
aktualizacja w dniu 05.10.2018

PLAN LEKCJI - KL. IV-VII
aktualizacja w dniu 05.10.2018

BIP
DZIENNIK ELEKTRONICZNY
GALERIA
EPUAP