Rada Rodziców w Publicznym Przedszkolu
w Borkowie
rrprzedszkolaborkowo@gamil.com
Rozliczenie RADY RODZICÓW za rok szkolny 2023/2024
Kapitał początkowy- stan na 15.09.2023
|
1750,11
|
Wpływy z wpłat rodziców w roku szkolnym 2023/2024
|
3410,00
|
Wydatki
|
Faktura/paragon z dnia
|
kwota
|
Konkurs/uroczystość
|
2023-11-03
|
70
|
idzie jesień
|
2023-11-14
|
150,96
|
lizaki
|
2023-11-29
|
140
|
2 konkursy
|
2023-12-02
|
52,5
|
recytatorski
|
2023-12-20
|
0,2
|
Sms kod
|
2023-12-20
|
140
|
2x kolędy
|
2024-02-25
|
200
|
bombka
|
2024-03-20
|
124
|
konkurs plastyczny
|
2024-04-09
|
70,54
|
wielkanocny
|
2024-04-09
|
69,99
|
choinka
|
2024-04-25
|
73,05
|
złapmy lwa
|
2024-05-27
|
70
|
wiedza o bezpieczeństwie
|
2024-05-27
|
557,28
|
zebra, mam talent , foto wiosna
|
2024-06-11
|
64,95
|
zielnik
|
2024-06-11
|
69,96
|
rozśpiewana rodzina
|
2024-06-12
|
1556,56
|
Zwrot do poszczególnych grup przedszkolnych wg załącznika
|
Kwota na koniec roku szkolnego 2023/2024
|
1750,12
|
Rozliczenie składek na Radę Rodziców w roku 2022/2023
Rozliczenie składek na Radę Rodziców w roku 2021/2022
Saldo rachunku z roku poprzedniego |
-8,83 zł |
|
Łączna kwota składek |
29 775,45 zł |
|
Kwota wydatków |
27 813,78 zł |
|
Opłaty i prowizje bankowe |
11,10 zł |
|
Saldo łączne |
1 941,74 zł |
|
|
|
|
Wartość składek w podziale na grupy: |
|
|
Biedronki |
2 570,00 zł |
|
Jagódki |
4 465,00 zł |
|
Krasnoludki |
2 945,00 zł |
|
Motylki |
3 225,00 zł |
|
Poziomki |
4 113,00 zł |
|
Pszczółki |
4 180,00 zł |
|
Sówki |
4 427,45 zł |
|
Żabki |
3 850,00 zł |
|
Razem |
29 775,45 zł |
|
|
|
|
Saldo rachunku na dzień 2022-08-31 wynosi 1941,74 zł |
Szczegółowe rozliczenie >>pobierz<<
Rada Rodziców Publicznego Przedszkola w Borkowie
w roku szkolnym 2021/2022
Przewodniczący: Michał Pietruczuk
Z-ca Przewodniczącego: Katarzyna Misztal
Skarbnik: Dagmara Sieńkowska
Konto bankowe Rady Rodziców Publicznego Przedszkola w Borkowie
62 1090 1098 0000 0001 3525 6229 w BZ WBK S.A
Załącznik do Uchwały Nr4./2017 z dnia 12.10.2017
Rady Rodziców Przedszkola
w sprawie Regulaminu Rady Rodziców
Regulamin Rady Rodziców Przedszkola w Zespole Szkolno- Przedszkolnym w
Borkowie 80-180 ul. Akacjowa
I Postanowienia ogólne.
Rada Rodziców jest organem działającym na terenie przedszkola. Stanowi reprezentację rodziców dzieci uczęszczających do Przedszkola . Rada Rodziców funkcjonuje w oparciu o uchwalony przez siebie regulamin, który nie może być sprzeczny ze statutem przedszkola i przepisami prawa.
II Cele i zadania Rady Rodziców.
- Współdziałanie z przedszkolem w celu jednolitego oddziaływania na dzieci przez rodzinę i przedszkole w procesie opiekuńczym, wychowawczym i dydaktycznym.
- Przyczynianie się do ciągłego podnoszenia jakości pracy placówki i zaspokajania potrzeb dzieci poprzez uczestniczenie w życiu przedszkola.
- Prezentowanie wobec dyrektora i Rady Pedagogicznej opinii rodziców we wszystkich istotnych sprawach dotyczących działalności przedszkola.
- Przekazywanie rodzicom dzieci uczęszczających do przedszkola informacji o udzielanej pomocy na rzecz placówki oraz działalności finansowej Rady Rodziców.
- Współorganizacja imprez i uroczystości przedszkolnych.
- Opracowanie preliminarza wydatków Rady Rodziców na dany rok szkolny.
- Wypełnianie obowiązków wynikających z działalności statutowej i administracyjnej
III. Tryb powoływania i odwoływania członków Rady Rodziców.
- Podstawowym ogniwem organizacyjnym ogółu rodziców jest zebranie oddziału przedszkolnego.
- Zebranie rodziców poszczególnych grup wybiera spośród siebie przedstawiciela do Rady Rodziców Przedszkola w Borkowie. Rodzice dzieci z danej grupy mogą wskazać 2 osoby wspomagające przedstawiciela oddziału w jego działalności.
- Głosowanie jest tajne.
- Prezydium Rady Rodziców wybierane jest na pierwszym posiedzeniu rady rodziców w drodze jawnych wyborów na pierwszym zebraniu ogólnym rodziców, nie później niż do 31 października.
- Rada Rodziców Przedszkola w Borkowie składa się z przewodniczącego, zastępcy przewodniczącego, skarbnika, sekretarza oraz dwóch członków. Komisja rewizyjna składa się z przewodniczącego i trzech członków.
- Działalnością Rady Rodziców kieruje przewodniczący.
- Odstąpienie od udziału w działalności Rady Rodziców może nastąpić w drodze złożenia rezygnacji, odwołania na wniosek rodziców lub członków rady po uprzednim przegłosowaniu zwykłą większością głosów.
- Wybór nowych członków Rady Rodziców w ciągu roku szkolnego może odbywać się na zasadzie indywidualnego zgłoszenia osoby zainteresowanej uczestnictwem w pracach rady, propozycji członków rady rodziców, rodziców lub dyrektora.
IV. Zadania członków Rady Rodziców.
- Zadania przewodniczącego i zastępcy przewodniczącego Rady Rodziców:
- kierowanie pracą Rady Rodziców,
- opracowanie projektu planu pracy wraz z planem finansowym na dany rok szkolny z uwzględnieniem zadań wynikających z rocznego planu pracy przedszkola,
- współdziałanie ze wszystkimi członkami Rady Rodziców, włączanie ich do realizacji planu pracy,
- zwoływanie i prowadzenie zebrań Rady Rodziców,
- przekazywanie dyrektorowi opinii i postulatów Rady Rodziców dotyczących działalności przedszkola,
- Zadania skarbnika Rady Rodziców:
- czuwanie nad rytmiczną realizacją planu finansowego i prawidłowym oraz celowym gospodarowaniem funduszami Rady Rodziców.
- systematyczne sprawdzanie dokumentów finansowych rady, kontrolowanie prawidłowości wypłat.
- Zadania sekretarza Rady Rodziców: sporządzanie protokołów posiedzeń Rady Rodziców oraz prowadzenie dokumentacji.
- Zadania komisji rewizyjnej Rady Rodziców: raz w roku, na początku roku szkolnego dokonywanie kontroli dokumentów finansowych i stanu gotówki w kasie Rady Rodziców.
V. Tryb podejmowania uchwał przez Radę Rodziców.
- Uchwały podejmowane są zwykłą większością oddanych głosów drogą elektroniczną bądź podczas zebrań stacjonarnych zwykłym głosowaniem.
- Wszelkie uchwały są przechowywane w formie papierowej.
VI. Ramowy plan pracy Rady Rodziców.
- Plenarne zebranie Rady Rodziców jest zwoływane co najmniej raz w roku na wniosek przewodniczącego rady rodziców, dyrektora lub rady pedagogicznej.
- Prezydium Rady Rodziców obraduje nie rzadziej niż raz w semestrze. Na posiedzenia Rady Rodziców może zostać zaproszony dyrektor, mogą być zaproszeni członkowie rady pedagogicznej i inni rodzice.
- Posiedzenia Rady Rodziców są protokołowane i podpisywane przez dwie osoby wchodzące w skład Zarządu Rady Rodziców. Za protokoły odpowiada sekretarz Rady Rodziców lub osoba wyznaczona przez przewodniczącego.
- Posiedzenie komisji rewizyjnej jest obligatoryjne na początku każdego roku szkolnego. Wnioski i ustalenia komisji rewizyjnej muszą mieć formę pisemną. Są przedstawiane na posiedzeniu rady rodziców.
VII. Zasady działalności finansowej Rady Rodziców.
- W celu wspierania działalności statutowej przedszkola Rada Rodziców może gromadzić fundusze z dobrowolnych składek rodziców oraz innych źródeł. Zasady wydatkowania funduszy Rady Rodziców określają: Regulamin Rady Rodziców i preliminarz wydatków.
- Na pierwszym zebraniu ogółu rodziców zostaje przedstawiony preliminarz wydatków oraz optymalna składka, która, uzyskana od każdego dziecka, pozwoli na zrealizowanie wszystkich zadań statutowych.
- Rodzice wpłacają semestralnie kwotę 110 zł w I semestrze do 15.10.2017 a w II semestrze do 15.01.2018 skarbnikowi danej grupy. Dopuszcza się wpłacanie wielokrotności składki.
- Skarbnicy poszczególnych grup zobowiązani są do zbiorowych semestralnych wpłat na konto bankowe Rady Rodziców Przedszkola nr.
62 1090 1098 0000 0001 3525 6229 w BZ WBK S.A do 20-go dnia każdego miesiąca.
- Wszelkie dochody i wydatki z funduszu rady rodziców powinny być ewidencjonowane przez skarbnika przedszkola Panią Annę Myszkowską.
- Osobami uprawnionymi do składania oświadczeń w zakresie praw i obowiązków majątkowych w imieniu Rady Rodziców Publicznego Przedszkola w Borkowie są jednoosobowo Emilia Kaliszewska, Anna Myszkowska oraz Iwona Polak.
- Fundusze Rady Rodziców mogą być przeznaczone na działalność statutową, tj. działalność edukacyjną, wychowawczą i opiekuńczą, a także na pokrycie kosztów administracyjnych.
- Rada Rodziców upoważnia dyrektora przedszkola do dysponowania swoim funduszem zgodnie z ustalonym regulaminem i preliminarzem wydatków.
VIII. Postanowienia końcowe.
- Kadencja Rady Rodziców trwa rok. W każdym roku szkolnym mogą być przeprowadzone wybory uzupełniające do prezydium rady rodziców.
- W skład Rady Rodziców nowej kadencji mogą wchodzić osoby będące członkami rady rodziców w roku poprzednim.
- Przewodniczący Rady Rodziców lub upoważniona osoba przekazuje nowemu przewodniczącemu wszystkie sprawy, także finansowe, związane z działalnością Rady Rodziców.
- Decyzja dotycząca ewentualnych zmian w regulaminie Rady Rodziców może być podjęta większością głosów oddanych.
- Regulamin obowiązuje wszystkich członków Rady rodziców.
- Zebrania Rady Rodziców zwołuje i prowadzi przewodniczący Rady Rodziców.W przypadku jego nieobecności obowiązki przejmuje wiceprzewodniczący.
- Dyrektor ma prawo wstrzymać uchwałę Rady Rodziców niezgodną z przepisami prawa, regulaminem Rady Rodziców lub statutem przedszkola.
- Sprawy nieuregulowane w Regulaminie rozstrzyga Rada w drodze uchwały, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Zmiana Regulaminu odbywa się w trybie i na zasadach właściwych dla jego uchwalenia, po zasięgnięciu opinii Rad Klasowych.