Statystyki
- Odwiedziny: 258555
- Do końca roku: 28 dni
- Do wakacji: 206 dni
Wtorek, 2024-12-03
Imieniny: Hilarego, Franciszki
Język angielski jest prowadzony w ramach realizacji podstawy programowej. Zajęcia prowadzone są przez nauczyciela języka angielskiego. Odbywają się dwa razy w tygodniu po 30 min. Program zawiera wszystkie elementy służące wszechstronnemu rozwojowi dziecka (elementy prac plastycznych, zajęcia ruchowe, naukę piosenek, umiejętność słuchania ze zrozumieniem) z uwzględnieniem jego zainteresowań. W naszym przedszkolu również dzieci 3 i 4- letnie są objęte zajęciami j. angielskiego, w celu przygotowania do posługiwania się językiem nowożytnym.
Terapia pedagogiczna - prowadzona przez terapeutę pedagogicznego.
Celem zajęć jest kształtowanie tych cech osobowości i charakteru oraz tych dyspozycji i funkcji psycho – fizycznych, dzięki którym dziecko może osiągnąć optymalny dla siebie rozwój oraz opanować podstawowe wiadomości i umiejętności, gwarantujące minimum powodzenia w nauce:
- Stymulowanie i usprawnianie rozwoju funkcji psychomotorycznych.
- Wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach uczniów.
- Wzmacnianie i wydłużanie koncentracji uwagi.
- Eliminowanie konfliktów i napięć emocjonalnych.
- Wzmacnianie w uczniach wiary we własne siły i możliwości.
Zajęcia z psychologiem - prowadzone przez psychologa szkolnego.
Celem zajęć jest rozwijanie kompetencji własnych przez dziecko w wyniku wsparcia i kierunkowych działań ze strony specjalisty:
- Budzenie wiary we własne możliwości i umiejętności.
- Rozwijanie sfery społeczno-emocjonalnej.
- Pobudzenie aktywności poznawczej dziecka.
- Stopniowe wydłużanie koncentracji uwagi.
- Pobudzanie rozwoju pamięci dowolnej.
- Usprawnianie percepcji wzrokowej i pamięci wzrokowej.
- Wspieranie rozwoju mowy.
- Usprawnianie rozwoju umiejętności społeczno-emocjonalnych.
Terapia logopedyczna – zajęcia prowadzone są przez specjalistę – logopedę, odbywają się raz w tygodniu.
Celem zajęć jest:
- kształtowanie prawidłowej mowy poprzez korygowanie zaburzeń w zakresie strony fonetycznej, leksykalnej i gramatycznej,
- stymulowanie opóźnionego rozwoju mowy,
- doskonalenie wymowy już ukształtowanej,
- wdrażanie do praktycznego wykorzystania nawyków poprawnej wymowy przyswojonej w toku ćwiczeń.
Gimnastyka korekcyjno-kompensacyjna prowadzona przez specjalistę i odbywa się 1 raz w tygodniu. Czas zajęć 30 min.
Celem zajęć jest:
- zapobieganie wadom postawy ciała u dzieci,
- korygowanie zaburzeń postawy ciała,
- przeciwdziałanie utrwalaniu i pogłębianiu się wad postawy oraz wyrównywanie zaburzeń w rozwoju motorycznym,
- wyrównywanie niedoboru ruchu dzieci z odchyleniami w stanie zdrowia lub rozwoju.