Statystyki
- Odwiedziny: 258525
- Do końca roku: 28 dni
- Do wakacji: 206 dni
Wtorek, 2024-12-03
Imieniny: Hilarego, Franciszki
INNOWACJE
realizowane w roku szkolnym 2021/2022
Innowacja „Dawno, dawno temu…”
Autor: Dorota Formela
Innowacja obejmuje dzieci z grupy „Pszczółek”- dzieci sześcioletnie. W celu przybliżenia dzieciom świata książek , same wcielą się w rolę pisarzy. W czasie zajęć dzieci dowiedzą się jak powstaje książka, oraz w grupie stworzą własną książkę wraz z ilustracjami. Nauczyciel raz w miesiącu będzie przynosił pudło wypełnione różnymi przedmiotami (chusty, figurki zwierząt, samochody itp.), dzieci będą losować przedmiot z pudła i na jego podstawie będą układać treść opowiadania. Nauczyciel będzie notował treść opowiadania. Raz w miesiącu nauczyciel będzie czytał treść opowiadania z poprzednich zajęć do których dzieci będą tworzyć ilustracje.
Po zakończonych zajęciach autor innowacji przedstawi grupie całą książeczkę.
Innowacja pedagogiczna ,,Przedszkolak w kosmosie. Nauka programowania dla najmłodszych ze Scottim” realizowana w grupach sześciolatków
Głównym celem wprowadzonej innowacji jest rozwijanie u dzieci uniwersalnych kompetencji, takich jak logiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów, czy umiejętność pracy zespołowej w sposób najbardziej przyjazny dzieciom- w zabawie z użyciem gry edukacyjnej do nauki programowania Scottie GO! w ruchu, poprzez doświadczenie.
Innowacja „Tanecznym krokiem poznaję siebie i świat” w grupie 5 latków "Poziomki"
Głównym założeniem projektu jest wprowadzenie do programu dydaktycznego w grupie 5 latków "Poziomki" zajęć tanecznych „Tanecznym krokiem poznaję siebie i świat”. Działania te mają na celu wspieranie projektu realizowanego w placówce „Przedszkole promujące zdrowie” poprzez promowanie aktywności fizycznej i zachęcanie do ruchu. Wprowadzenie zajęć tanecznych przede wszystkim ma na celu wspieranie rozwoju fizycznego, społecznego i psychicznego dziecka. Przygotowany program jest zorientowany na pobudzanie kreatywności, rozwijanie umiejętności współpracy w grupie oraz zdolności motorycznych.
Zajęcia mają charakter tańca rozwijającego, dzięki wykorzystaniu metody dramy, improwizacji ruchowej, metody Ruchu Rozwijającego, choreoterapii w tym pracy z rekwizytem oraz technik relaksacyjnych, opowieść ruchowej. W ogólnym ujęciu program przyjmuje formę popularnej i atrakcyjnej formy tanecznej typu Zumba Kids, która dzięki uniwersalnemu charakterowi form tanecznych cieszy się dużą popularnością.
Innowacja "Podróż dookoła świata z Nelą - małą reporterką" realizowana będzie w grupie dzieci 5-letnich.
Jej głównym celem jest rozwijanie czytelnictwa poprzez zapoznanie dzieci z serią książek "Nela - mała reporterka". Dla potrzeb innowacji w sali zorganizowany zostanie "Kącik małego podróżnika". Przewidziane jest także rozwijanie kompetencji cyfrowych poprzez pracę z tabletem i aplikacją See More, dzięki której dzieci będą skanować kody QR ukryte w książkach i poznawać ciekawe filmy z podróży Neli.
Innowacja pedagogiczna: zajęcia matematyczno - kulinarne ,,SMACZNA MATEMATYKA" autorstwa mgr Beaty Jaworowskiej
W programie biorą udział dzieci 5-letnie z grupy „Poziomki”, które przygotowując własne, zdrowe potrawy podnoszą swoje umiejętności matematyczne. Zajęcia te wspierają założenia programu placówki „Przedszkole promujące zdrowie” poprzez aktywizację dzieci do samodzielnego poszukiwania, odkrywania drogą doświadczeń, rozwijając ich sferę emocjonalną, społeczną, fizyczną i poznawczą. Głównym założeniem innowacji jest ukazanie atrakcyjności matematyki, wskazanie jej praktycznego zastosowanie w życiu codziennym, rozwijania logicznego myślenia. Poprzez udział w zajęciach wśród dzieci są promowane zdrowe nawyki smakowe i żywieniowe oraz są zapoznawanie z zasadami kulturalnego spożywania posiłków.
Innowacja pedagogiczna „Mały aktor w przedszkolu” realizowana w grupie 6-letniej.
Głównym jej celem jest ukazywanie piękna języka utworu zarówno współczesnego jak i klasyki, baśni, bajek, wierszy i opowiadań. Innowacja ma na celu rozbudzanie zainteresowań teatralnych, jak również zapoznanie dziecka ze sztuką teatralną. Dzieci wezmą udział w wycieczce do teatru w celu poznania samego obiektu, jak i pracy ludzi biorących udział w przygotowaniu przedstawień teatralnych. Stosowane będą ćwiczenia oddechowe, artykulacyjne, fonacyjne i logarytmiczne.
Innowacja pedagogiczna "Podróże małe i duże"
W roku szkolnym 2021/ 2022 w grupie "Motylki" będzie realizowana innowacja "Podróże małe i duże". Cele innowacji to m.in. :
- wprowadzenie w dziedzictwo cywilizacyjne Europy jako realizacja jednego z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022;
- pobudzanie zainteresowań krajami Europy;
- pobudzenie kreatywności w zakresie pomysłów na zdobywanie informacji na temat danych krajów;
- zacieśnienie współpracy z rodzicami;
- zachęcanie dzieci do podróżowania i eksperymentowania;
- zdobywanie wiedzy i umiejętności poprzez aktywne działanie;
- motywowanie do nauki języków obcych;
- zdobywanie umiejętności obcowania z innymi kulturami, tradycjami, zwyczajami.
W każdym miesiącu dzieci będą poznawały rzeczy związane z poznanymi krajami: zabytki, przysmaki, kolorystykę flagi, zwyczaje. Dzieci poznają takie kraje jak: Anglia, Grecja, Hiszpania, Włochy, Niemcy, Ukraina i Francja. Na podsumowanie swojej wiedzy dzieci będą rozwiązywać quiz on-line sprawdzającą ich wiedzę na temat wymienionych krajów Europy.
Autorkami innowacji są Kamila Pomykacz oraz Sylwia Rycharska.
Innowacja pedagogiczna "Minimediacje w przedszkolu" realizowana w grupach "0" przez psychologa przedszkolnego Agnieszkę Gardzielewską
Mini mediacje to metoda konstruktywnego rozwiązywania konfliktów oparta na założeniach koncepcji Porozumienia bez przemocy Marshalla Rosenberga. Głównym celem realizowanej innowacji jest wprowadzenie dzieci, nauczycieli oraz rodziców w model mini mediacji SNO, którego autorką jest Katarzyna Dworaczyk. Model SNO to sposób prowadzenia rozmowy mediacyjnej, w której maksymalnie koncentrujemy się na poznaniu potrzeb dziecka, a tym samym zdiagnozowaniu przyczyn konfliktu. Towarzyszenie dziecku w konflikcie na bazie modelu SNO zaspokaja jego potrzebę uwagi i uważności, bycia słuchanym i wysłuchanym. Co ważne model ten pozbawiony jest oceniania i wartościowania. Skupiamy się na poznaniu niezaspokojonych potrzeb obu stron i szukaniu rozwiązania, a nie na szukaniu „winnego”. W ramach innowacji co dwa tygodnie w grupach "0" prowadzone będą przez psychologa zajęcia warsztatowe.
Projekty edukacyjne 2021 / 2022
GRUPA SÓWKI - PROJEKT EDUKACYJNY:
Gry planszowe ćwiczą sowią głowę
Projekt powstał, by zapewnić dzieciom atrakcyjny czas w przedszkolu i efektywny sposób uczenia się. Połączenie edukacji z rozrywką tworzy klimat sprzyjający uczeniu się przez doświadczenie. Jego celem jest odciągnięcie dzieci od używania smartfonów, tabletów, komputerów. Gry są nieocenionym sposobem kształtowania charakteru, uczą dzieci nie tylko tego, jak radzić sobie z sukcesem, ale i z porażką, ponadto wdrażają dzieci do zdrowej rywalizacji i wpajają uczciwość. Projekt jest realizowany od października 2021r do maja 2022r.
GRUPA SÓWKI - MIĘDZYNARODOWY PROJEKT EDUKACYJNY
EMOCJA
Wprowadzenie dzieci w świat wartości moralnych, jest niezwykle ważne, gdyż są one fundamentem dalszego życia. Proponowany projekt zakłada spotkania obejmujące rozmowę o uniwersalnych wartościach. Kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Rozbudzanie w dzieciach wiary w siebie oraz własne możliwości. Aktywizacja dzieci i młodzieży na zrozumienie emocji i uczuć innych osób. Projekt jest realizowany od 10 września 2021r do 20 czerwca 2022r.