- Odwiedziny: 326427
- Do końca roku: 206 dni
- Do wakacji: 15 dni
Szkoła Podstawowa im. Jana Brzechwy w Borkowie
-
Statystyki
Specjaliści
LOGOPEDA
mgr Anna Kleina
W ciągu 2 pierwszych tygodni września na terenie Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Borkowie przeprowadzana jest diagnoza logopedyczna. W jej wyniku wytypowani zostają uczniowie zakwalifikowani do udziału w terapii logopedycznej na terenie naszej placówki. Po wyrażeniu zgody przez rodziców (opiekunów prawnych) na udział dziecka w terapii logopedycznej oraz po ułożeniu planu, dziecko rozpoczyna terapię w wymiarze godzin jakie przyznał dyrektor placówki. Wyrażenie zgody przez rodzica jest jednoznaczne z zaakceptowaniem regulaminu udziału w terapii logopedycznej.
Uczniowie mają terapię w gabinecie logopedycznym (sala 205, II piętro).
Godziny pracy logopedy:
poniedziałek |
8.35-12.35 |
wtorek |
7.00-7.30 konsultacje 8.45-13.45 |
środa |
9.30-13.30 |
czwartek |
7.00-7.30 konsultacje 7.40 - 13.40 |
piątek |
9.45 - 12.45 |
Konsultacje dla rodziców po wcześniejszym umówieniu się osobistym, telefonicznym (tel. szkoły) lub przez dziennik elektroniczny.
Proszę przeczytać zasady współpracy z logopedą TUTAJ
REWALIDACJA
mgr Katarzyna Mąkinia
GODZINY PRACY
poniedziałek | 9.10-10.10 |
wtorek | 11.05-12.05 |
środa | 11.00-12.00
13.00-14.00 |
czwartek | 14.00-15.00 |
piątek | 13.00-14.00 |
TERAPEUTA PEDAGOGICZNY
mgr Agnieszka Mularczyk - Grzela
GODZINY PRACY
poniedziałek |
11.00 – 12.00 - rewalidacja |
wtorek |
9.00 - 14.00 |
środa |
7.00 - 12.00 |
czwartek |
8.00 - 9.00 - rewalidacja |
piątek | 7.00 - 12.00 - zajęcia w przedszkolu 12.00 - 13.00 - rewalidacja 13.00 - 15.00 |
PSYCHOLOG SZKOLNY
mgr Angelika Kaczmarska
GODZINY PRACY
poniedziałek |
8.00-11.00 |
wtorek |
7.30-11.30 |
środa |
8.00-14.30 14.30-15.30 konsultacje |
czwartek |
7.30-12.00 |
piątek |
8.00-12.00 |
PSYCHOLOG / PEDAGOG TERAPEUTA
mgr Agnieszka Gardzielewska
GODZINY PRACY
poniedziałek |
10.30-15.30 |
wtorek |
8.00-12.00 |
środa |
8.00-12.00 |
czwartek |
9.00-14.00 |
piątek |
12.30-16.30 |
PEDAGOG SZKOLNY
mgr Emilia Bednarska
nr. telefonu 690 322 888
pedagog@spborkowo.pomorskie.pl
GODZINY PRACY
Poniedziałek |
7.00 - 8.00 konsultacje 8.25 - 9.10 edb 8b 9.20-11.10 11.10-11.55 etyka 1-4 12.00 - 15.10 |
Wtorek |
10.00 - 14.00 14.05 - 14.55 edb 8c |
Środa |
7.30 - 8.15 edb 8a 8.25-13.25 |
Czwartek |
10.00- 12.00 12.10 -12.55 etyka 1-4 13.00-15.00 15.00 - 15.45 etyka 5-8 |
Piątek |
7.30-11.30 |
Drodzy Uczniowie !
Na pomoc pedagoga szkolnego możecie liczyć, gdy:
- trapi Was jakieś zmartwienie i potrzebujecie porozmawiać o tym z kimś;
- ktoś naruszy Wasze prawa;
- ktoś stosuje wobec Was przemoc;
- potrzebujecie pomocy i porady;
- nie radzicie sobie z programem nauczania;
- chcecie po prostu porozmawiać z kimś życzliwym.
- Służę pomocą w każdej sytuacji problemowej.
Drodzy Rodzice !
Mogą Państwo oczekiwać pomocy od pedagoga szkolnego, gdy:
- dziecko ma trudności w nauce, bądź niepowodzenia szkolne;
- nawarstwiające się problemy z zachowaniem dziecka spędzają Wam „sen z powiek”;
- zauważyliście, że dziecko zaczęło się dziwnie zachowywać bez większej przyczyny;
- podejrzewacie, że dziecko pali papierosy, pije alkohol, zażywa narkotyki;
- chcielibyście uzyskać informacje na temat środków odurzających.
Służę pomocą w rozwiązaniu każdej sytuacji problemowej, dotyczącej wychowywania Waszych dzieci.
pedagog szkolny
Emilia Bednarska
W sytuacjach trudnych, kryzysowych zachęcamy do korzystania z pomocy w instytucjach świadczących pomoc również mieszkańcom Borkowa
CENTRUM INTERWENCJI KRYZYSOWEJ PCK jest czynne: 24 h we wszystkie dni tygodnia.
Świadczy pomoc mieszkańcom woj.pomorskiego: bezpłatnie, bez skierowań, ubezpieczeń czy rejonizacji, w zakresie:
- INTERWENCJA W KRYZYSIE ŻYCIOWYM LUB PSYCHICZNYM
- HOSTEL KRYZYSOWY
- KONSULTACJE PRAWNE
- KONSULTACJE PSYCHOSEKSUALNE
- KONSULTACJE DLA MŁODZIEŻY DO LAT 18
- GRUPA WSPARCIA
- SPECJALISTYCZNE, INTERDYSCYPLINARNE PORADNISTWOADRES: PLAC KSIĘDZA GUSTKOWICZA 13, GDAŃSK – NOWY PORT.TELEFON 58/ 511 01 21, (warto umówić się na spotkanie telefonicznie)EMAIL: centrum@cik.sos.pl
Wojewódzki Ośrodek Terapii Uzależnień w Gdańsku,to miejsce z wieloletnią tradycją.CZYNNY OD PONIEDZIAŁKU DO PIĄTKU W GODZ. 08:00-20:00Pomaga:
- osobom mającym problemy z powodu picia alkoholu
- osobom cierpiącym z powodu picia alkoholu przez bliską osobę
- Dorosłym Dzieciom Alkoholików
- ofiarom przemocy w rodzinieNa pierwszą wizytę w WOTU należy zgłosić się osobiście (bez wcześniejszej rejestracji) w każdy wtorek w godz. 14.00-15.00. Dyżurujący terapeuci, po konsultacji, umówią na kolejne spotkanie.Wystarczy dowód osobisty i nr pesel.Osoby uzależnione, aby skorzystać z pomocy, nie muszą być ubezpieczone.więcej informacji pod nr. tel. 58 301 51 32 (pon. - pt. 8.00-20.00)ul. Zakopiańska 37
80-142 Gdańsk
(wejście od ul. Kartuskiej 57)EMAIL: sekretariat@wotu.pl
PEDAGOG SPECJALNY
Imię i nazwisko |
Poniedziałek |
Wtorek |
Środa |
Czwartek |
Piątek |
mgr Aneta Rzeźnik-Brocka |
8.10-9.10 10.10-11.10 |
10.00-11.00 |
11.00-12.00 |
12.00-15.00 |
9.00-10.00 |
mgr Magda Okrzes-Groszek |
11.00-12.00 |
7.30-10.30 |
9.10-10.10 |
13.10-14.10 |
13.15-14.15 |
ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KOMPETENCJE EMOCJONLANO-SPOŁECZNE
mgr Żaneta Łukaszewicz-Kuffel
GODZINY PRACY
Poniedziałek
|
15.05 – 15.50 kl. V-VIII |
Czwartek
|
7.10 – 7.55 kl. IV - V |
Piątek
|
12.05 – 12.50 kl. I-III |
Uczeń jest przyjmowany na zajęcia po wyrażeniu pisemnej zgody rodzica/ opiekuna prawnego na wniosek Zespołu nauczycieli. Wskazanie do udziału w zajęciach może wynikać z zaleceń poradni psychologiczno-pedagogicznej lub wniosku Zespołu nauczycieli. Po wyrażeniu zgody przez rodziców (opiekunów prawnych) na udział dziecka w zajęciach rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne oraz po ułożeniu planu, dziecko rozpoczyna zajęcia w wymiarze godzin jakie przyznał dyrektor placówki. Wyrażenie zgody jest jednoznaczne z podjęciem decyzji przez rodziców/ opiekunów prawnych o współpracy ze specjalistą prowadzącym zajęcia.
Konsultacje dla rodziców odbywają się po wcześniejszym umówieniu się osobistym, telefonicznym (tel. szkoły), mailowym lub przez dziennik elektroniczny.
Program zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne
Cele ogólne:
- rozwijanie osobowości uczniów,
- budowanie wiary we własne siły, poczucia własnej wartości,
- ujawnianie uczuć jakie towarzyszą określonym sytuacjom,
- umiejętność uważnego słuchania,
- umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach,
- opanowanie umiejętności dobrego komunikowania- asertywność, tolerancja,
- pokojowe rozwiązywanie sytuacji konfliktowych, problemów,
- stymulowanie twórczego myślenia,
- kształtowanie umiejętności postrzegania sukcesu,
- gospodarowanie własnym czasem.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- potrafi współdziałać w grupie,
- tworzy normy grupowe,
- dokonuje samopoznania,
- potrafi różnicować i określać emocje,
- ma poczucie własnej wartości,
- wypracowuje własne metody radzenia sobie ze strachem, agresją, stresem,
- potrafi właściwie komunikować się z otoczeniem i aktywnie słuchać,
- rozpoznaje zachowania asertywne i próbuje zachowywać się asertywnie,
- nabywa umiejętności rozwiązywania konfliktów,
- rozwija twórcze myślenie,
- kształtuje umiejętności postrzegania sukcesu, podejmowania decyzji, gospodarowania własnym czasem.
- wypracowuje własne metody odreagowania napięć oraz wyzwalania emocji,
- kształtuje umiejętność wychodzenia z ról niekorzystnych dla siebie,
- rozwija zdolność akceptacji siebie i innych oraz empatię,
- potrafi komunikować się z dorosłymi i uczniami,
Procedury osiągania celów:
1. Metody i techniki pracy z grupą:
- wykład,
- rundki,
- arteterapia,
- dyskusja, tematyczne rozmowy grupowe,
- drama,
- bajkoterapia,
- praca w grupach,
- biblioterapia,
- filmy edukacyjne,
- gry i zabawy edukacyjne,
- odgrywanie scenek,
- muzykoterapia,
- zabawy integracyjne,
- zabawy edukacyjne,
- ”burza mózgów”
- rysunki i inne prace plastyczne.
Metody sprawdzania osiągnięć ucznia:
- bieżąca obserwacja ucznia,
- badanie socjometryczne klasy na początku i na końcu roku szkolnego,
- analiza indywidualnych postępów ucznia,
- informacja zwrotna od uczniów, wychowawcy klasy, nauczycieli.
Treści zajęć:
- Umocnienie wiary w siebie poprzez pokazywanie i wzmacnianie mocnych stron ucznia, dostarczanie pozytywnych doświadczeń- sukcesu.
- Rozwój emocjonalny -rozpoznawanie i wyrażanie emocji.
- Zwrócenie uwagi na różnorodność potrzeb , marzeń, celów jako drogi do rozwijania własnej indywidualności jako wartości nadrzędnej dla każdego człowieka.
- Radzenie sobie z różnymi trudnościami: jak walczyć ze stresem , strachem, agresją.
- Sposoby rozwiązywania problemów i konfliktów.
- Stymulowanie twórczego myślenia.
- Opanowanie umiejętności dobrego komunikowania się.
- Rozumienie i opanowanie reguł współistnienia w grupie.
- Korzyści płynące z aktywnego słuchania.
- Stosowanie zasad asertywności w kontakcie a drugim człowiekiem.
- Racjonalne gospodarowanie własnym czasem.