Szkoła Podstawowa im. Jana Brzechwy w Borkowie

Specjaliści

GODZINY PRACY SPECJALISTÓW

EMILIA BEDNARSKA – PEDAGOG SZKOLNY

nr. telefonu 690 322 888

pedagog@spborkowo.pomorskie.pl

Poniedziałek

7.00 – 14.00

Wtorek

12.00 – 16.00

Środa

7.00 – 11.00

Czwartek

13.00 – 14.00

15.00 – 17.00

Piątek

7.00 – 13.00

 

ANGELIKA KACZMARSKA – PSYCHOLOG SZKOLNY KLASY III – VIII

ankac@spborkowo.pomorskie.pl 

Poniedziałek

9.00 – 13.00

Wtorek

7.30 – 11.00

Środa

9.00 – 14.00

Czwartek

8.00 – 11.30

Piątek

8.00 – 14.00

 

AGNIESZKA GARDZIELEWSKA – PSYCHOLOG SZKOLNY KLASY I – II

agga@spborkowo.pomorskie.pl

Poniedziałek

 

Wtorek

12.10 – 13.10

Środa

11.10 – 14.00

Czwartek

12.10 – 13.10

Piątek

 

 

ANETA BROCKA – RZEŹNIK – PEDAGOG SPECJALNY KLASY I – III

Poniedziałek

8.10 – 10.10

Wtorek

8.10 – 11.10

Środa

 

Czwartek

 

Piątek

7.30 – 10.10

 

MAŁGORZATA NOWACKA – PEDAGOG SPECJALNY KLASY IV – VIII

Poniedziałek

 

Wtorek

11.00 – 15.00

Środa

12.00 – 14.00

Czwartek

10.00 – 13.00

Piątek

 

 

ŻANETA ŁUKASZEWICZ – KUFFEL – SOCJOTERAPEUTA

zalu@spborkowo.pomorskie.pl

Poniedziałek

9.20 – 10.05

Wtorek

16.05 – 16.50

Środa

 

Czwartek

9.10 – 9.55

16.05 – 16.50

Piątek

 

 

LOGOPEDA

mgr Anna Kleina

W ciągu 2 pierwszych tygodni września na terenie Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Borkowie przeprowadzana jest diagnoza logopedyczna. W jej wyniku wytypowani zostają uczniowie zakwalifikowani do udziału w terapii logopedycznej na terenie naszej placówki. Po wyrażeniu zgody przez rodziców (opiekunów prawnych) na udział dziecka w terapii logopedycznej oraz po ułożeniu planu, dziecko rozpoczyna terapię w wymiarze godzin jakie przyznał dyrektor placówki. Wyrażenie zgody przez rodzica jest jednoznaczne z zaakceptowaniem regulaminu udziału w terapii logopedycznej.

Uczniowie mają terapię w gabinecie logopedycznym (sala 205, II piętro).

 

Konsultacje dla rodziców po wcześniejszym umówieniu się osobistym, telefonicznym (tel. szkoły) lub przez dziennik elektroniczny.

Proszę przeczytać zasady współpracy z logopedą TUTAJ


REWALIDACJA


TERAPEUTA PEDAGOGICZNY

mgr Agnieszka Mularczyk - Grzela

 


PEDAGOG SZKOLNY

 

Drodzy Uczniowie !

Na pomoc pedagoga szkolnego możecie liczyć, gdy:

  • trapi Was jakieś zmartwienie i potrzebujecie porozmawiać o tym z kimś;
  • ktoś naruszy Wasze prawa;
  • ktoś stosuje wobec Was przemoc;
  • potrzebujecie pomocy i porady;
  • nie radzicie sobie z programem nauczania;
  • chcecie po prostu porozmawiać z kimś życzliwym.
  • Służę pomocą w każdej sytuacji problemowej.

Drodzy Rodzice !

Mogą Państwo oczekiwać pomocy od pedagoga szkolnego, gdy:

  • dziecko ma trudności w nauce, bądź niepowodzenia szkolne;
  • nawarstwiające się problemy z zachowaniem dziecka spędzają Wam „sen z powiek”;
  • zauważyliście, że dziecko zaczęło się dziwnie zachowywać bez większej przyczyny;
  • podejrzewacie, że dziecko pali papierosy, pije alkohol, zażywa narkotyki;
  • chcielibyście uzyskać informacje na temat środków odurzających.

Służę pomocą w rozwiązaniu każdej sytuacji problemowej, dotyczącej wychowywania Waszych dzieci.

pedagog szkolny

Emilia Bednarska

 


W sytuacjach trudnych, kryzysowych zachęcamy do korzystania z pomocy w instytucjach świadczących pomoc również mieszkańcom Borkowa

CENTRUM INTERWENCJI KRYZYSOWEJ PCK jest czynne: 24 h we wszystkie dni tygodnia.

Świadczy pomoc mieszkańcom woj.pomorskiego: bezpłatnie, bez skierowań, ubezpieczeń czy rejonizacji, w zakresie:

  • INTERWENCJA W KRYZYSIE ŻYCIOWYM LUB PSYCHICZNYM
  • HOSTEL KRYZYSOWY
  • KONSULTACJE PRAWNE
  • KONSULTACJE PSYCHOSEKSUALNE
  • KONSULTACJE DLA MŁODZIEŻY DO LAT 18
  • GRUPA WSPARCIA
  • SPECJALISTYCZNE, INTERDYSCYPLINARNE PORADNISTWOADRES: PLAC KSIĘDZA GUSTKOWICZA 13, GDAŃSK – NOWY PORT.TELEFON 58/ 511 01 21, (warto umówić się na spotkanie telefonicznie)EMAIL: centrum@cik.sos.pl Wojewódzki Ośrodek Terapii Uzależnień w Gdańsku,to miejsce z wieloletnią tradycją.CZYNNY OD PONIEDZIAŁKU DO PIĄTKU W GODZ. 08:00-20:00Pomaga:
  • osobom mającym problemy z powodu picia alkoholu
  • osobom cierpiącym z powodu picia alkoholu przez bliską osobę
  • Dorosłym Dzieciom Alkoholików
  • ofiarom przemocy w rodzinieNa pierwszą wizytę w WOTU należy zgłosić się osobiście (bez wcześniejszej rejestracji) w każdy wtorek w godz. 14.00-15.00. Dyżurujący terapeuci, po konsultacji, umówią na kolejne spotkanie.Wystarczy dowód osobisty i nr pesel.Osoby uzależnione, aby skorzystać z pomocy, nie muszą być ubezpieczone.więcej informacji pod nr. tel. 58 301 51 32 (pon. - pt. 8.00-20.00)ul. Zakopiańska 37
    80-142 Gdańsk
    (
    wejście od ul. Kartuskiej 57)EMAIL: sekretariat@wotu.pl

 


Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne
 

Uczeń jest przyjmowany na zajęcia po wyrażeniu pisemnej zgody rodzica/ opiekuna prawnego na wniosek Zespołu nauczycieli. Wskazanie do udziału w zajęciach może wynikać z zaleceń poradni psychologiczno-pedagogicznej lub wniosku Zespołu nauczycieli. Po wyrażeniu zgody przez rodziców (opiekunów prawnych) na udział dziecka w zajęciach rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne oraz po ułożeniu planu, dziecko rozpoczyna zajęcia w wymiarze godzin jakie przyznał dyrektor placówki. Wyrażenie zgody jest jednoznaczne z podjęciem decyzji przez rodziców/ opiekunów prawnych o współpracy ze specjalistą prowadzącym zajęcia.

Konsultacje dla rodziców odbywają się po wcześniejszym umówieniu się osobistym, telefonicznym (tel. szkoły), mailowym lub przez dziennik elektroniczny.

 

Program zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne

Cele ogólne:

  • rozwijanie osobowości uczniów,
  • budowanie wiary we własne siły, poczucia własnej wartości,
  • ujawnianie uczuć jakie towarzyszą określonym sytuacjom,
  • umiejętność uważnego słuchania,
  • umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach,
  • opanowanie umiejętności dobrego komunikowania- asertywność, tolerancja,
  • pokojowe rozwiązywanie sytuacji konfliktowych, problemów,
  • stymulowanie twórczego myślenia,
  • kształtowanie umiejętności postrzegania sukcesu,
  • gospodarowanie własnym czasem.

Cele szczegółowe:

Uczeń:

  • potrafi współdziałać w grupie,
  • tworzy normy grupowe,
  • dokonuje samopoznania,
  • potrafi różnicować i określać emocje,
  • ma poczucie własnej wartości,
  • wypracowuje własne metody radzenia sobie ze strachem, agresją, stresem,
  • potrafi właściwie komunikować się z otoczeniem i aktywnie słuchać,
  • rozpoznaje zachowania asertywne i próbuje zachowywać się asertywnie,
  • nabywa umiejętności rozwiązywania konfliktów,
  • rozwija twórcze myślenie,
  • kształtuje umiejętności postrzegania sukcesu, podejmowania decyzji, gospodarowania własnym czasem.
  • wypracowuje własne metody odreagowania napięć oraz wyzwalania emocji,
  • kształtuje umiejętność wychodzenia z ról niekorzystnych dla siebie,
  • rozwija zdolność akceptacji siebie i innych oraz empatię,
  • potrafi komunikować się z dorosłymi i uczniami,

Procedury osiągania celów:

1. Metody i techniki pracy z grupą:

  • wykład,
  • rundki,
  • arteterapia,
  • dyskusja, tematyczne rozmowy grupowe,
  • drama,
  • bajkoterapia,
  • praca w grupach,
  • biblioterapia,
  • filmy edukacyjne,
  • gry i zabawy edukacyjne,
  • odgrywanie scenek,
  • muzykoterapia,
  • zabawy integracyjne,
  • zabawy edukacyjne,
  • ”burza mózgów”
  • rysunki i inne prace plastyczne.

Metody sprawdzania osiągnięć ucznia:

  • bieżąca obserwacja ucznia,
  • badanie socjometryczne klasy na początku i na końcu roku szkolnego,
  • analiza indywidualnych postępów ucznia,
  • informacja zwrotna od uczniów, wychowawcy klasy, nauczycieli.

Treści zajęć:

  1. Umocnienie wiary w siebie poprzez pokazywanie i wzmacnianie mocnych stron ucznia, dostarczanie pozytywnych doświadczeń- sukcesu.
  2. Rozwój emocjonalny -rozpoznawanie i wyrażanie emocji.
  3. Zwrócenie uwagi na różnorodność potrzeb , marzeń, celów jako drogi do rozwijania własnej indywidualności jako wartości nadrzędnej dla każdego człowieka.
  4. Radzenie sobie z różnymi trudnościami: jak walczyć ze stresem , strachem, agresją.
  5. Sposoby rozwiązywania problemów i konfliktów.
  6. Stymulowanie twórczego myślenia.
  7. Opanowanie umiejętności dobrego komunikowania się.
  8. Rozumienie i opanowanie reguł współistnienia w grupie.
  9. Korzyści płynące z aktywnego słuchania.
  10. Stosowanie zasad asertywności w kontakcie a drugim człowiekiem.
  11. Racjonalne gospodarowanie własnym czasem.