Szkoła Podstawowa im. Jana Brzechwy w Borkowie

Projekt eTwinning

 

   

 


 

ROK SZKOLNY 2020 / 2021


 

W roku szkolnym 2020/21 nasza szkoła weźmie udział w międzynarodowym projekcie Etwinning „Dream Stars with Steams”.

Celem projektu jest zwiększenie podstawowych umiejętności matematycznych, technicznych, przyrodniczych i artystycznych uczniów w całej Europie. Realizacja zadań trwa 8 miesięcy i składa się z przyjemnych zajęć pogłębiających wiedzę.

Do udziału w projekcie Pani Magda zaprosiła uczniów klas V. Gościnnie w części związanej z programowaniem wezmą również udział uczniowie klasy VI a i VI c zapisani na zajęcia z programowania i kodowania.


ROK SZKOLNY 2019 / 2020


 


 

W roku szkolnym 2019/2020 świetliczaki z klas I i II wraz z panią Magdą biorą udział w międzynarodowym projekcie etwinning „Game Friendly Schools”.

Koordynatorka projektu Basak Ataman napisała o nim tak: "Game Friendly Schools" project is about creating and sharing new educative and enjoyable games for our students. While learning, our students need to be encouraged by their teachers. If we make our lessons happier and more energetic with different kinds of games our sts will feel more concentrated and interested. As teachers we can feel more satisfied and happy with our kids. „

Nasi uczniowie poprzez udział mają okazję poznać gry i zabawy rówieśników z Francji, Turcji, Hiszpanii, Słowacji, Wielkiej Brytanii, Włoch, Grecji, Serbii.

Przy okazji projektu poznajemy także kulturę i zwyczaje państw z którymi współpracujemy.


2020.06.02

Z radością informujemy, że projekt Game Friendly Schools otrzymał certyfikat.

Zobaczcie, jak bawili się w projekcie z Etwinning nasi uczniowie i dzieci z innych państw.


ROK SZKOLNY 2018 /2019

 

Projekt e-twinning „Alice in EscaperoomLand”.

 

Projekt oparty na podstawie książki Lewis Carolla „Alicja w Krainie Czarów”. Książka pełna jest szalonych charakterów i zaskakujących sytuacji, więc doskonale nadaje się jako kanwa projektu opartego na idei escaperoomów, która coraz szerzej wchodzi do szkół jako jedna z metod nauczania.

Projekt będzie realizowany od października do maja z dziećmi klas 4. Językiem roboczym projektu będzie język angielski oraz język ojczysty każdego z partnerów. W projekcie biorą udział dzieci z Polski, Czech, Rumunii oraz Hiszpanii.

Uczniowie nauczą się współpracować z kolegami z Europy. Poszerzą umiejętności rozwiązywania problemów, współpracy w grupie, poszerzą kompetencje TIK. Wzmocnią także poczucie własnej wartości, poznają inne kultury, staną się bardziej tolerancyjni i otwarci. Dzięki używaniu języka angielskiego poszerzą swoje kompetencje w tym zakresie oraz wzmocnią motywację do nauki. Projekt ma też na celu wzmocnić wartość czytania i poszerzyć kompetencje w tym zakresie.

Wszystkie zaprezentowane aktywności będą umieszczanie na karcie projektu (twinspace).

Produktami końcowymi projektu będą:

  • Film „Alice in EscaperoomLand” stworzony we współpracy z wszystkimi partnerami projektu, składający się z urywków nagrywanych podczas wykonywania poszczególnych zadań projektu;
  • Pamiętnik „Alice in EscaperoomLand” cyfrowa kopia podróży lalek, które będą podróżować przez cały czas trwania projektu po Europie i odwiedzać szkoły zaangażowane w projekt.

 


 

 

KARTKI ŚWIĄTECZNE

W trakcie realizacji projektu wykonaliśmy kartki świąteczne, które zostały wysłane do Hiszpanii. Każdy z nas starał się, wykonać jak najpiękniejszą, tak żeby koledze czy koleżance na pewno się spodobała. Podczas pracy słuchaliśmy angielskich i hiszpańskich piosenek świątecznych i noworocznych. Merry Christmas and Feliz Navidad:)


2018.11.30

Dzieci biorące udział w projekcie wykonały już kapelusze Szalonego Kapelusznika, sami przyznajcie, że są piękne?

A w tym tygodniu stworzyliśmy kartki świąteczne, które polecą do naszych partnerów z Hiszpanii:) Oczywiście spodziewamy się hiszpańskich kartek w naszej szkole:)