Statystyki
- Odwiedziny: 258531
- Do końca roku: 28 dni
- Do wakacji: 206 dni
Wtorek, 2024-12-03
Imieniny: Hilarego, Franciszki
INNOWACJE
realizowane w roku szkolnym 2024/2025
"Z legendą poznaję mój kraj"
Autor: Monika Orczykowska
Innowacja pedagogiczna realizowana w grupie "Sówki", której celem jest poznanie legend wybranych miast Polski, rozwijanie umiejętności słuchania, posługiwania się mapą, sprawności manualnej, śpiewu, uatrakcyjnienie sposobu przekazywania informacji zawartych w legendach oraz wzbogacenie słownictwa dziecięcego.
Innowacja pedagogiczna "Matematyka z czytaniem dla Smyka" .
Autorska innowacja Natalii Wyszyńskiej "Sensowytworki" w grupie Biedronki
Innowacja bazuje na założeniach integracji sensorycznej i inspiruje się
technikę sensoplastyki. Głównym założeniem innowacji jest wspieranie
wszechstronnego rozwoju zmysłowego dziecka poprzez proponowanie rozmaitych
aktywności dostarczających różnych doświadczeń sensorycznych. Dziecko, biorąc udział w zajęciach otwiera się na sztukę i kształtują swoje zmysły estetyczne oraz rozwijają wrażliwość na otaczającą nas naturę.
Autorska innowacja Natalii Wyszyńskiej „Matematyka i logika w grze ukryta” w grupie Biedronki
Ma ona na celu połączyć naukę za zabawą, która to naturalnie rozwija intelekt dziecka i inicjuje poznanie pojęć matematycznych. Podstawę teoretyczną dla prezentowanej innowacji stanowi dziecięca matematyka Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej i Ewy Zielińskiej, która to wykorzystuje różnorodne formy gier i aktywności bazujących na współpracy, komunikacji między dzieckiem, a nauczycielem oraz dzieckiem i dzieckiem. Realizując autorski program w grupie, będziemy wykorzystywać tradycyjne gry i układanki, ale również będziemy korzystać z technologii multimedialnych.
Autorska innowacja Natalii Wyszyńskiej „Poczuj rytm” w grupie Biedronki
Stymulujące właściwości muzyki, różnorodność jej form oraz radość, jaką sprawia zabawa przy niej stały się inspiracją do podjęcia nowych działań, które zapewnią dzieciom warunki wszechstronnego rozwoju i uatrakcyjnią zajęcia. Hasło innowacji „Poczuj rytm” odwołuje się do różnego rodzaju aktywności w zakresie słuchania muzyki, dziecięcego muzykowania oraz aktywności ruchowo-tanecznej. Projekt innowacji powstało w oparciu o odkrycia z dziedziny muzykoterapii i choreoterapii, które wskazują na wszechstronny wpływ muzyki i tańca na rozwój dzieci.
Kim będę gdy dorosnę? - innowacja, która ma na celu uświadomienie dzieciom, że każdy zawód jest potrzebny, każdy wymaga zaangażowania ze strony osoby, która go wykonuje. Ponadto, podczas realizacji innowacji dzieci dowiedzą się więcej na temat obowiązków poszczególnych osób. Niniejszy program zawiera zestaw zajęć zawierających treści dotyczące preorientacji zawodowej połączone z zabawą. Główny cel zajęć to rozbudzanie ciekawości poznawczej dotyczącej różnych zawodów, ukazanie różnorodności zawodów, uświadomienie dzieciom, że każdy zawód jest potrzebny oraz uczenie szacunku do każdego człowieka, uświadomienie znaczenia pracy w życiu człowieka, rozwijanie kompetencji kluczowych dzieci.
Projekty edukacyjne 2024/2025
Projekt edukacyjny "Bajeczna księga - O zielonej biedronce i balu na łące"
Koordynator: Monika Orczykowska
Projekt czytelniczy realizowany w grupie "Sówki", którego celem jest promowanie czytelnictwa wśród przedszkolaków, stwarzanie okazji do twórczej ekspresji językowej i plastycznej oraz angażowanie rodziców do współpracy z przedszkolem w ramach wspierania rozwoju dzieci.
Międzynarodowy Projekt Edukacyjny "Kolorowe Uczucia Gucia"
Koordynator: Monika Orczykowska
Projekt realizowany w grupie "Sówki". Podstawowym jego założeniem jest rozwój świadomości własnych emocji wśród dzieci, umiejętności radzenia sobie z nimi, a także zdolności dostrzegania emocji u innych, które przyczyniają się do rozwijania pozytywnych relacji społecznych, a także wpływają na jakość życia.
Ogólnopolski Program "Kodowanie na dywanie" w grupie Biedronki
Ogólnopolski Program ,,Kodowanie na dywanie” to inicjatywa skierowana do szeroko rozumianej edukacji. Poprzez naukę kodowania można rozwijać wiele kluczowych umiejętności w twórczy i atrakcyjny dla dziecka sposób. Przygoda z kodowaniem to również wykorzystywanie nowych technologii np. Ozoboty.
Ogólnopolski Program "Mali Wielcy Odkrywcy" w grupie Biedronki
Celem programu Mali Wielcy Odkrywcy jest propagowanie edukacji przez zachęcanie dzieci do przeprowadzania doświadczeń. Program ma zainteresować dzieci nauką i wzbudzić w nich chęci do poznawania otaczającego je świata. Zajęcia są pełne eksperymentów, doświadczeń i praktycznych obserwacji.
Programy realizowane w grupie motylków: